Инициативата „Ти и Lidl“ достига над 2 млн. лв. обща подкрепа с нов фонд от 400 000 лв. за 2025 г.

Осмото издание на „Ти и Lidl“ ще финансира граждански проекти с фонд от 400 000 лв., като така общата подкрепа на инициативата от 2017 г. надхвърля 2 млн. лв. Тази година програмата прие 245 кандидатури, с ключов акцент върху проекти за развитие на критично мислене и борба с дезинформацията (#BeVocal). Резултатите от оценката се очакват в началото на 2026 г.

Инициативата „Ти и Lidl“ достига над 2 млн. лв. обща подкрепа с нов фонд от 400 000 лв. за 2025 г.
Време за четене: 2 мин. 5 ноември 2025

„Ти и Lidl“, най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България, обяви фонда за своето осмо издание. На 4 ноември 2025 г. компанията официално съобщи, че за обществено значими граждански проекти в цялата страна са осигурени 400 000 лв. С тази сума, общата подкрепа на програмата от нейното създаване през 2017 г. досега, надхвърля 2 млн. лв., утвърждавайки инициативата като една от най-мащабните и устойчиви в България.

Средствата за осмото издание бяха събрани чрез механизъм, при който Lidl заделяше по 5 стотинки от всеки издаден касов бон. Дарителската кампания се проведе в периода от 23 септември до 19 октомври 2025 г.

Тазгодишното издание предизвика силен интерес сред гражданския сектор. В рамките на месец бяха получени 245 кандидатури от цялата страна. Граждански организации, читалища, училищни настоятелства и медии имаха възможност да подават своите идеи до 31 октомври в пет ключови направления: #BeGreen (околна среда), #BeLocal (култура), #BeActive (активизъм), #BeFair (социално равенство) и #BeVocal (медийни проекти).

През 2025 г. „Ти и Lidl“ поставя силен акцент върху развитието на критично мислене и разпознаването на невярна информация, разпространявана в публичното пространство. Инициативите в направление #BeVocal са ключови за изграждането на информирано общество. Най-въздействащият проект в тази сфера ще получи и специален грант. От 2023 г. програмата се трансформира, като дава възможност за кандидатстване и на младежи под 18 години, разширявайки гласността на младите хора.

Всички получени кандидатури ще преминат през тристепенен процес на оценка. Той включва административна проверка, последвана от оценка на независимо жури от водещи експерти. На финала екипът на Лидл България ще проведе гласуване. Кои проекти ще получат финансиране, ще стане ясно в началото на 2026 г. Всеки кандидат има право да получи обратна връзка за своята кандидатура, ако заяви желание за това 30 дни след обявяването на резултатите.

До момента, за седемте издания на „Ти и Lidl“, инициативата е подкрепила над 195 проекта с повече от 1,65 млн. лв., които са подобрили живота на близо 3 милиона души в над 75 градове и села. Само през 2024 г. програмата подкрепи 40 проекта с фонд от 370 000 лв., като въздействието достигна близо 2 милиона души в 20 населени места.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *