Гръцките инфлуенсъри: Индустрия за 90 милиона евро, водена от „местната Кардашиян“

Инфлуенсърството в Гърция се е превърнало в сериозна индустрия, генерираща над 90 милиона евро годишно според данни от 2024 г. Приходите включват реклама, електронни магазини и семинари, като примерът с Йоана Туни показва потенциал за печалба над 1,5 милиона евро. Дори домашни любимци като котката Сиба вече имат лични мениджъри и рекламни договори.

Гръцките инфлуенсъри: Индустрия за 90 милиона евро, водена от „местната Кардашиян“

снимка: pixabay

Време за четене: 2 мин. 26 октомври 2025

Инфлуенсърството в Гърция отдавна прехвърли границите на обикновения лайфстайл. Днес то представлява цяла индустрия, генерираща внушителен годишен оборот. Според данните от 2024 г. гръцките инфлуенсъри успяват да наберат приходи в размер над 90 милиона евро.

Този значителен оборот не зависи само от традиционното съдържание. Секторът демонстрира силна диверсификация на доходите. Освен класическите приходи от рекламни договори, спонсорства и посланически сделки, в сумата влизат и средства от лични електронни магазини, организиране на семинари, гостувания и инструменти за личен брандинг. Това показва, че индустрията на Балканите продължава да се разширява и да намира нови канали за печалба.

Финансовият потенциал на тази сфера е огромен. Ярък пример за това е Йоана Туни, която често медиите наричат „местната Кардашиян“. Нейната компания е реализирала оборот над 2 милиона евро за 2024 г., като успява да достигне печалба, надхвърляща 1,5 милиона евро. Туни демонстрира силата на социалните мрежи, като има над 1,2 милиона последователи само в Инстаграм.

Инфлуенсъри стават не само личности, натрупали известност онлайн. Много успешни фигури са също телевизионни водещи и обичани лица от шоубизнеса. Индустрията е толкова структурирана, че инфлуенсърите в Гърция са разделени на три основни категории.

Интересен феномен, който отразява глобалните тенденции, е появата на домашни любимци като инфлуенсъри. Пример за това е котката Сиба. Тя има дори собствен мениджър, който се грижи както за нейните платформи, така и за сключването на договори с рекламодатели. Тази практика подчертава колко дълбоко се е вкоренило инфлуенсърството в гръцкия пазар, превръщайки го в сериозен бизнес.

Тенденцията за растящи приходи и разширяване на пазара в Гърция продължава да се затвърждава, отразявайки глобален тренд за използване на инфлуенсърите като ключов маркетингов канал.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *