Германия стартира производство на батерии: Volkswagen откри първия си завод в Залцгитер
Volkswagen Group отвори първата си гигафабрика за батерии в Германия. Заводът в Залцгитер произведе първите Unified Cells. Това е ключова стъпка към независимост на компанията в електрификацията.
В Китай разходите за батерии са с 18% по-ниски, отколкото в Европа.
Volkswagen Group започна производство на собствени батерийни клетки в Европа. В новата гигафабрика в германския Залцгитер, компанията PowerCo произведе първите т.нар. Unified Cells. Това е важна стъпка към независимост в електрификацията.
Първите Unified Cells бяха произведени на 17 декември 2025 г. в Залцгитер. Заводът ще служи като водещ център за развитие на батерийни технологии. Първоначалният капацитет ще достигне 20 GWh годишно. Това е достатъчно за около 250 000 електромобила.
PowerCo е основана през 2022 г. Тя е европейско публично дружество на Volkswagen Group. Нейната цел е вертикална интеграция от суровини до производство на клетки. Salzgitter ще бъде референтен модел за бъдещите заводи на PowerCo във Валенсия и Сейнт Томас.
Unified Cell е стандартизирана батерия. Първата версия използва NMC технология. Тя предлага около 10% по-висока енергийна плътност. Клетката е адаптирана за новата система cell-to-pack на Volkswagen. Целта е подобряване на пробега и ефективността. По-късно се очакват варианти, базирани на LFP технология.
В дългосрочен план Volkswagen очаква PowerCo да покрива около половината от нуждите на групата. Останалата част ще идва от външни доставчици. Заводът в Залцгитер използва автоматизация и цифрови решения. Включен е и AI-подкрепен контрол за качество и ефективност.
Ръководството на Volkswagen подчертава стратегическото значение на производството. Това е технологичен пробив и осигурява независимост. Производствените блокове са модулни. Те могат да се увеличават на стъпки от 20 GWh според търсенето. Това осигурява гъвкавост в мащабирането.
Въпреки оптимизма, съществуват и предизвикателства. Анализатори отбелязаха притеснения за оптималната заетост на завода. Възможни са корекции в плановете при по-слабо търсене на електромобили. Успехът зависи от реалното мащабиране и пазарното търсене.
