Георги Тахов: „Магазин за хората“ ще покрие цялата страна през 2025 г.

Министър Георги Тахов обяви, че „Магазин за хората“ ще покрие цялата страна през 2025 г. чрез щандове и франчайз магазини. Проектът стартира с договор с ЦКС за до 10% надценка на продуктите, но среща забавяния и критики.

Георги Тахов: „Магазин за хората“ ще покрие цялата страна през 2025 г.

Георги Тахов

Време за четене: 2 мин. 4 декември 2025

Министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви амбициозни планове за разширяване на инициативата „Магазин за хората“. Целта е през 2025 г. проектът да обхване цялата територия на страната. Това включва както специализирани щандове, така и франчайз магазини под същия бранд.

Изявлението беше направено по време на блиц контрол в парламентарната комисия. То дойде в отговор на въпрос от народния представител Даниел Петров от ПГ „Възраждане“.

Амбицията ни е следващата година „Магазин за хората“ да покрие територията на цялата страна както с щандове, така и с магазини, които ще работят под този бранд през франчайз.

Тахов обясни, че за старта на проекта е било необходимо използването на вече изградени обекти. По думите му, започване от нулата и строеж на нови магазини не е било възможно. Затова преди две седмици е подписан договор с Централния кооперативен съюз (ЦКС). Обектите на ЦКС ще предлагат над 40 продукта от малката потребителска кошница. Те ще се продават с до 10% надценка. В момента тече зареждане на логистичната база.

Министърът посочи, че целта е до десетина дни да отворят над 70 магазина в Пловдивска област. Те ще обслужват над 100 000 души. Първият „Магазин за хората“ планира старт на функциониране през седмицата от 15 декември.

Развитие на проекта и предизвикателства

Въпреки амбициозните планове, има и предизвикателства. На 3 декември 2025 г. от Министерството на земеделието и храните съобщиха, че преговорите с търговски партньори продължават. Към момента няма извършени реални разходи по проекта. Първоначалният пилотен обект в Пловдив, планиран за септември, е бил отложен. Причините са логистични и административни. Досега не са отворени самостоятелни магазини, а само щандове в съществуващи търговски обекти.

„Магазин за хората“ ще функционира като „магазин в магазина“. Това означава специални щандове в партньорски обекти. Проектът е иницииран по идея на Делян Пеевски. Той е част от по-широката дискусия за достъпността на храните. Надценката върху продуктите няма да надхвърля 10%. Целта е да се осигури достъпна цена за гражданите.

От опозиционни партии, включително „Възраждане“, се изразяват съмнения. Те касаят реалната реализация на проекта. Поставят се въпроси за ефективността и прозрачността на разходите. Някои медии и анализатори отбелязват липсата на нови самостоятелни магазини. Това води до критики, че проектът не отговаря на първоначалните обещания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *