Гърция наложи глоби от над 2.2 млн. евро на Lidl и Sklavenitis за надценка и етични нарушения
Гърция наложи глоби от над 2.2 милиона евро на големите търговски вериги Lidl и Sklavenitis за нарушения, свързани с надценка и неспазване на етичния кодекс. Lidl ще плати 805 340 евро за надценка, докато Sklavenitis е глобена с 1 440 000 евро за етични нарушения. Този ход подчертава засиления контрол върху търговските практики в страната.

Снимка: iStock by Getty Images
Гръцката Междуведомствена служба за контрол на пазара (ДИМЕДА) наложи внушителни глоби в размер на общо 2.2 милиона евро на две от най-големите търговски вериги в страната – Lidl и Sklavenitis. Санкциите са за нарушения, свързани с превишаване на търговската надценка и неспазване на етичния кодекс в търговията, съобщи телевизия Скай, цитирана от БТА.
Веригата Lidl е санкционирана с 805 340 евро за нарушения на ограниченията, касаещи надценката на продукти. Тези ограничения, въведени първоначално по време на пандемията от COVID-19 с цел борба със спекулата, а от края на 2021 г. и като социална мярка за защита от инфлацията, бяха отменени в края на юни. Въпреки това проверката, довела до налагането на глобата на Lidl, е започнала през 2024 година, което предполага, че нарушенията са били установени преди отмяната на регулациите или касаят други аспекти на ценообразуването.
Значително по-голяма глоба, възлизаща на 1 440 000 евро, е наложена на гръцката търговска верига Sklavenitis. Според съобщение на гръцкото Министерство на развитието, Sklavenitis е глобена за нарушения на етичния кодекс, извършени през лятото. От министерството обаче не се уточнява конкретния характер на тези нарушения. Липсата на подробности относно естеството на провиненията оставя място за спекулации относно обхвата на етичния кодекс и какви действия са довели до толкова сериозна санкция.
Този ход на гръцките власти подчертава засиления контрол върху търговските практики и ангажимента за защита на потребителите от недобросъвестни практики. Общата сума на наложените глоби надхвърля 2.2 милиона евро, което е ясен сигнал към всички големи търговски вериги за необходимостта от стриктно спазване на законодателството относно ценообразуването и етичните норми в търговията.