Fraport надмина очакванията с 593 млн. евро печалба за Q3 2025, регулациите спъват Франкфурт

Германският летищен оператор „Фрапорт“ отчете ръст от 22,6% на основната си печалба (EBITDA) за третото тримесечие на 2025 г., достигайки 593,1 млн. евро и надхвърляйки пазарните очаквания. Групата отбеляза рекордни 373 млн. евро свободен паричен поток, подпомогнат от завършването на големи проекти в Анталия и Лима. Въпреки че общият пътникопоток се е върнал до нивата от 2019 г., летището във Франкфурт на Майн продължава да изостава поради високите регулаторни такси, наложени от германското правителство.

Fraport надмина очакванията с 593 млн. евро печалба за Q3 2025, регулациите спъват Франкфурт

Германският оператор обслужва летището във Варна. Снимка Архив

Време за четене: 3 мин. 11 ноември 2025

Германският летищен оператор „Фрапорт“ (Fraport), който обслужва и българските летища във Варна и Бургас, отчете силно представяне за третото тримесечие на 2025 г. Днес, 11 ноември 2025 г., компанията публикува своя финансов отчет, който показа, че основната печалба (EBITDA) е нараснала с 22,6 на сто, надхвърляйки значително пазарните очаквания.

Печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) достигна 593,1 милиона евро, което е значително повече от прогнозираните 533 милиона евро от анализаторите на инвестиционната компания „Джефрис“. Този силен резултат беше подпомогнат от еднократно възстановяване на средства по пенсионен план, което намали разходите за персонал с около 50 милиона евро.

За първите девет месеца на 2025 г. групата „Фрапорт“, която е част от индекса MDAX, отчете подобрение по всички ключови показатели. Приходите на групата се увеличиха с 7,8 на сто на годишна база, достигайки 3,2 млрд. евро. Нетната печалба за периода възлиза на 442 млн. евро, което представлява ръст от 1,7 на сто.

Завършването на мащабни проекти за разширяване на капацитета на международните летища в Анталия, Турция, и Лима в Перу през 2025 г. оказа незабавно положително въздействие върху финансовото състояние на компанията. Свободният паричен поток (FCF) за третото тримесечие достигна рекордни 373 млн. евро, което е най-високото ниво за периода юли-септември в историята на компанията. За деветмесечието FCF е 48,2 млн. евро благодарение на намалените инвестиционни разходи след приключване на тези големи проекти.

Общият пътникопоток на летищата, управлявани от „Фрапорт“ по света, се е увеличил с 4,6 на сто, достигайки около 144 млн. пътници. Този ръст върна общия трафик на групата до нивата, отчетени през 2019 г., преди пандемията от КОВИД-19. Ръстът в международните летища (като тези в Гърция, Перу и Анталия) е значително по-силен от този в Германия, което подчертава различията в регулаторната среда.

Въпреки стабилното развитие на международния бизнес, летището във Франкфурт на Майн (FRA) все още изостава в своето възстановяване. То достигна едва 87,8 на сто от пътниците, отчетени през първите девет месеца на 2019 г.

Главният изпълнителен директор Щефан Шулте подчерта, че високите регулаторни разходи ограничават растежа на пътниците във Франкфурт. Анализатори от Jefferies и други инвестиционни компании също отбелязват, че високите такси, наложени от правителството на Германия върху въздушния трафик, както и таксите за авиационна сигурност и контрол на въздушното движение, продължават да възпрепятстват по-бързото възстановяване на FRA.

Ръководството на „Фрапорт“ актуализира прогнозата си за броя пътници на летището във Франкфурт, очаквайки около 63 млн. пътници за цялата 2025 година. Очакванията за ключовите финансови показатели на групата – приходи, активи и печалба – остават непроменени, като се запазва прогнозата за умерен ръст на EBITDA и леко понижение на нетната печалба. В публикувания финансов отчет не са посочени конкретни данни за броя на пътниците, преминали през българските летища Варна и Бургас, управлявани от германския оператор.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *