Ford Mustang EcoBoost RTR: Новото купе, създадено за дрифт ентусиасти

Ford представи новия пакет EcoBoost RTR за Mustang, насочен специално към дрифт ентусиастите. Пакетът включва спирачки Brembo, части от Dark Horse и специализирани настройки за дрифт, макар и без промени по 315-конския двигател. RTR е вторият заводски модел Mustang, разработен в сътрудничество с външен партньор.

Ford Mustang EcoBoost RTR: Новото купе, създадено за дрифт ентусиасти
Време за четене: 3 мин. 16 октомври 2025

Ford продължава да развива производителността на седмото поколение Mustang, след като представи моделите Dark Horse и GTD. Сега автомобилният производител насочва вниманието си към любителите на дрифта, предлагайки специалния пакет EcoBoost RTR. Този нов пакет превръща спортното купе в много по-способна машина, като комбинира експертизата на RTR с фабрични компоненти от високия клас на Mustang. Пакетът RTR е вторият модел в историята на Mustang, създаден съвместно с външен партньор и предлаган директно от завода, подчертавайки ангажимента на Ford към тази специализирана дисциплина.

Подобренията в RTR пакета са фокусирани върху шасито и стабилността, като използват опит от състезанията Formula Drift. Инженерите на Ford въвеждат редица хардуерни актуализации. Спирачната система включва компонентите Brembo от GT Performance – с 6-бутални апарати отпред и 4-бутални отзад. За да увеличат значително стабилността, инженерите на Ford заимстваха задната подрамка и стабилизаторите (предни и задни) от модела Dark Horse. Освен това, новият модел разполага с оптимизиран кормилен механизъм с увеличен ход.

За да предложи по-добра производителност при дрифт, автомобилът е снабден с уникални настройки за системата за контрол на стабилността и налични амортисьори MagneRide, които са специално проектирани за тази цел. Електронната дрифт спирачка на Mustang е стандартно оборудване, както и изпускателната система Active-Valve Performance с четири накрайника.

По отношение на задвижването, Ford не извършва директни модификации на агрегата. Стандартният 2,3-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор продължава да произвежда 315 конски сили и 475 Нм въртящ момент. Пакетът RTR обаче добавя системата против забавяне (anti-lag), за която Ford твърди, че е базирана на технология, използвана в състезателния автомобил GT. Въпреки че някои експерти изразяват мнение, че липсата на директни подобрения по двигателя може да ограничи потенциала на автомобила, усъвършенстваните окачване и спирачки компенсират това, правейки RTR пакетът идеален за дрифт приложения.

Спортното купе получава и впечатляващи визуални подобрения. Пакетът включва осветени ноздри на RTR, решетка RTR, предна престилка GT, заден спойлер GT Performance Pack и характерна емблема RTR. Добавени са също капаци на огледалата и графики в тъмен цвят Tarnished Anodized, които допринасят за ексклузивния стил.

Ford предлага и опционалния Hyper Lime Exterior Package, който заменя черните спирачни апарати Brembo с Hyper Lime и добавя акценти в същия цвят към тъмните анодизирани графики. Темата Hyper Lime продължава и в интериора чрез контрастни шевове на арматурното табло, централната конзола, джобовете на вратите и дрифт спирачката. Дисплеят на автомобила показва специфични RTR графики при отваряне на вратата или стартиране на двигателя.

Пакетът EcoBoost RTR е наличен за моделите Mustang Fastback EcoBoost с пакет High и EcoBoost Premium Fastback. Към момента Ford не споменава официалната цена. Доставките за САЩ ще започнат от следващото лято, но моделът Mustang с 2,3-литровия 4-цилиндров турбодвигател не се предлага на европейския пазар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *