Ferrari Elettrica: Първият електрически кросоувър с над 1000 к.с. и 60 патента
Ferrari разкри детайли за първия си изцяло електрически кросоувър Elettrica, който дебютира с мощност над 1000 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 2.5 секунди. Моделът използва огромна 122 kWh батерия за пробег над 530 км и включва около 60 патентовани технологични решения, компенсиращи теглото от 2300 кг.

Първият кросоувър на Ferrari - Purosangue, очаква своите богати собственици на цени от 350 000 евро. Поръчките са затворени, след като моделът е продаден за 2 години напред.
Ferrari официално разкри техническите спецификации на първия си изцяло електрически автомобил през октомври 2025 г. Моделът, наречен Elettrica, е кросоувър, проектиран да съчетае автентичното Ferrari изживяване с електрическа мощност. Той разполага с впечатляващо вътрешно пространство, осигурено от междуосие от 296 см.
Elettrica е разработена, за да осигури изключителна динамика. Автомобилът разполага с четири електромотора, генериращи общо над 1000 к.с. Те са разположени по два на ос, позволявайки управление на четирите колела и прецизно разпределение на високия въртящ момент индивидуално към всяко колело, според нуждите. Тази конфигурация осигурява на Elettrica забележителни спортни показатели. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2.5 секунди, а максималната скорост достига 310 км/ч.
Въпреки впечатляващата си мощност, Elettrica повдига въпроси относно теглото. Elettrica тежи приблизително 2300 кг, което я прави най-тежката Ferrari досега. Експерти обаче посочват, че този недостатък е компенсиран от иновативните технологии. Центърът на тежестта е свален с 80 мм за по-добро управление. Подвесната система е активно управляема, с независими настройки за всяко колело, включително независимо задно кормилно управление до 2.15 градуса, което подобрява стабилността и комфорта.
За да гарантира високата производителност, Компанията от Маранело е патентовала около 60 уникални решения за Elettrica. Сред тях се отличава специалният дизайн на ротора на електромоторите. Този дизайн, вдъхновен от електрическите спортни коли, използва специални въглеродни пръстени, за да задържи магнитите на място при изключителна центробежна сила, когато роторът достигне скорости на въртене до 30 000 оборота в минута. Тази архитектура минимизира разстоянието между ротора и статора до само 0,5 мм, оптимизирайки ефективността и генерираната мощност.
По отношение на захранването, Elettrica ще използва огромна батерия с капацитет 122 kWh и 800V архитектура. Тя осигурява пробег от над 530 км. Високоволтовата архитектура позволява зареждане с мощност до 350 kW. Водачите могат да избират измежду три режима на шофиране с различни настройки на мощността и задвижването (задно или 4х4), контролирани чрез e-Manettino на волана, гарантирайки, че Elettrica предлага очакваното високопроизводително и емоционално Ferrari изживяване.