Фалшива реклама и дийпфейк: Ани Балджиян е жертва на измама с изкуствен интелект
В интернет се разпространява фалшиво видео с лицето на Ани Балджиян от Euronews Bulgaria, създадено чрез изкуствен интелект и дийпфейк технология, представящо невярна информация. Балджиян призовава гражданите да не се доверяват на подозрителни реклами. Експертът по киберсигурност Кирил Григоров посочва, че фалшивата информация съставлява близо 80% от дигиталния трафик и съветва за критично мислене.

В интернет пространството отново циркулира фалшиво видео, в което е използвано едно от най-разпознаваемите лица на Euronews Bulgaria – Ани Балджиян. Видеото е создано посредством изкуствен интелект и технологията дийпфейк, като целта е да се заблудят потребителите. Представената в него информация е напълно невярна.
Ани Балджиян категорично призовава гражданите да не се доверяват на продукти, рекламирани по подозрителен начин в социалните мрежи. Тя подчертава, че не стои зад подобни реклами и призовава за повишено внимание към онлайн съдържанието.
Експертът по киберсигурност Кирил Григоров алармира, че проблемът с фалшивата информация е мащабен. По негови думи, статистиката показва, че близо 80% от целия дигитален трафик е съставен от фалшива информация. Това показва колко важно е потребителите да филтрират съдържанието, до което имат достъп.
Григоров съветва хората да прилагат критично мислене. Той акцентира върху необходимостта от задаване на ключови въпроси: „Дали наистина този продукт е толкова добър и съответно дали човекът, който участва в тези реклами би го направил и защо“. Този подход би помогнал на потребителите да различават достоверната информация от манипулативните опити за измама.