Европейският рали шампион измина 2831 км със Skoda Superb с един резервоар
Европейският рали шампион Мико Марчик успя да измине 2831 километра със Skoda Superb 2.0 TDI с един резервоар гориво, постигайки среден разход от 2,61 л/100 км. Полският пилот е карал в еко режим със средна скорост 80 км/ч, използвайки специални техники за икономия. Марчик вече планира да подобри рекорда си до 3000 километра.

Най-новото поколение Skoda Superb. Снимка: Skoda
Европейският рали шампион Мико Марчик доказа, че е майстор не само на високите скорости, но и на изключително икономичното шофиране. Полският пилот успя да постави впечатляващ рекорд, изминавайки 2831 километра с дизелов Skoda Superb, без да спира за зареждане на гориво.
Теоретично, този пробег е еквивалентен на разстоянието от София до Мадрид, преминато само с един резервоар. Постижението е реализирано със Skoda Superb 2.0 TDI, оборудвана с автоматична скоростна кутия DSG.
Автомобилът е с мощност 150 к.с. и 360 Нм въртящ момент. Използвано е базовото ниво на оборудване Essence. Superb е известен със своята комфортност и икономичност, което го прави предпочитан избор за дълги пътувания. Рекордният модел е разполагал със скромни 16-инчови алуминиеви джанти, които естествено допринасят повече за икономията на гориво в сравнение с по-големите 18- или 19-инчови гуми.
Въпреки че моделът 2.0 TDI с DSG предлага отличен баланс между мощност и икономия, Марчик е направил някои модификации. Неговият Superb е оборудван със спортни пружини Sportline. Това означава, че е с 1,5 сантиметра по-близо до пътя от стандартния Superb 2.0 TDI в базово ниво. Колата също така е била с доста износени гуми с ниско съпротивление при търкаляне.
Каталожният среден комбиниран разход на гориво за тази лимузина е 4,8 л/100 км при обем на резервоара от 66 литра. Мико Марчик обаче постигна среден разход на гориво от само 2,61 л/100 км, демонстрирайки високия потенциал на дизеловия двигател за дълги пътувания без чести зареждания.
Полският рали пилот е поддържал средна скорост от около 80 км/ч, като е карал автомобила предимно в еко режим. Шофирането е било фокусирано изцяло върху ефективността, което Марчик подчертава, че не е било „нормално“.
„Ако пътят имаше пункт за събиране на пътни такси, оставях колата да се движи по инерция значително разстояние, докато стигна до бариерата“
— полският рали пилот
Въпреки впечатляващия си резултат, Мико Марчик все още не е напълно доволен. Той вече обмисля следващото предизвикателство: да се опита да измине цели 3000 километра с един резервоар гориво, подобрявайки настоящия си рекорд.