EP Tender: Ремарке добавя 300 км пробег на електромобили

Френският стартъп Far-a-Day разработи ремаркето EP Tender, което добавя 300 км пробег на електрически автомобили. То използва 60 kWh батерия и може да се сменя за две минути. Компанията преговаря с Renault и PSA Group за заводска интеграция.

EP Tender: Ремарке добавя 300 км пробег на електромобили

Френският стартъп Far-a-Day предлага ремарке, което позволява допълнителен пробег от 300 км. Снимка: Far-a-Day

Време за четене: 2 мин. 26 ноември 2025

Френският стартъп Far-a-Day предлага иновативно решение за увеличаване на пробега на електрическите автомобили. Тяхното ремарке EP Tender е проектирано да добави до 300 километра към автономността на електромобила, променяйки представите за пътувания на дълги разстояния.

EP Tender представлява ремарке, което се прикачва към електрически автомобил. То е оборудвано с 60 kWh батерия. Когато допълнителната енергия се изчерпи, шофьорът просто сменя ремаркето с друго, напълно заредено. Тази операция отнема само около две минути.

Far-a-Day разработва технологията от години. Първоначално ремаркето е използвало бензинов двигател като удължител на пробега. Сега то е изцяло електрическо, предлагайки по-екологична алтернатива. Въпреки че ремаркето тежи половин тон и е дълго 1.30 метра, то осигурява значително увеличение на пробега.

За да се използва EP Tender, електромобилът се нуждае от специален монтажен комплект. Той включва кука и електрическа точка за свързване на батерията, на стойност около 600 евро. Този мобилен генератор EP Tender ще струва около 11 000 долара.

Разширяването на мрежата от станции за смяна на ремаркета е ключово за успеха на проекта. Far-a-Day планира да създаде коридор между Париж и Бордо във Франция до края на 2026 г. До края на следващата година целта е да има 30 станции, обхващащи 80% от пътуванията на дълги разстояния във Франция. Тези станции ще използват слънчеви панели за зареждане на батериите и ще предлагат предварителна резервация на заредени ремаркета.

EP Tender вече води преговори с Renault и PSA Group във Франция. Целта е заводска инсталация на универсални конектори на всички нови автомобили. Тази система е обновена за по-голям пробег и по-ефективна работа. Технологията привлича внимание и на международните пазари, включително в САЩ. Това решение е особено привлекателно за по-малки електрически превозни средства или такива с по-кратък пробег. За повече информация относно иновациите в електрическите превозни средства, вижте участък от магистрала, където електромобилите се зареждат в движение.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *