EICMA 2025: Световната сцена на мотоциклетизма представя тенденциите за 2026 г.
82-рото издание на EICMA в Милано събра 700 компании и над 5000 марки, представяйки ключовите модели и технологични тенденции за 2026 г. Акценти бяха петото поколение на „Дукати Монстър“, световната премиера на „Ямаха Тенере Уърлд Рейд“ и прототипът V3R 900 на „Хонда“ с електрокомпресор. Изложението показа и нови играчи като BSA Thunderbolt, на фона на различни пазарни стратегии, включително замразяване на техническото развитие на някои мотокрос модели на „Кавазаки“.
Милано отново се превърна в световен център на двуколесното бъдеще. Любителите и професионалистите в мотоциклетната индустрия се събраха за 82-рото издание на EICMA – международното изложение за двуколесни превозни средства. Събитието, което е задължително за всички фенове, показа водещите модели и технологични тенденции, които ще доминират на пазара през 2026 г.
Мащабът на EICMA е внушителен: изложението събра 700 компании, представляващи над 5000 марки от 50 страни, превръщайки се в ключово събитие за технически семинари, пресконференции и демонстрации. Докато някои акцентират върху класически и ретро модели, други залагат на електрически и концептуални иновации.
Италианската гордост: Ducati и Vespa
Италианският гигант „Дукати“ привлече огромен интерес, докато компанията се готви да отбележи 100 години от създаването си. В центъра на вниманието беше емблематичният „Дукати Монстър“:
„Това е пето поколение „Дукати Монстър“, нашият емблематичен и легендарен мотоциклет. С двигател V2, който осигурява 111 конски сили, с чисто нов дизайн и с някои нови технически характеристики.“
— Киара Ловато, продуктов мениджър на „Дукати Монстър“
Италианската гордост „Веспа“ също показа, че остава актуална. Производителят представи нова версия на иконичния си скутер, който съчетава оригиналния дизайн с отличителни цветове и модерни технологични решения.
Японските иновации в офроуда и мощността
„Ямаха“ демонстрира ангажимент към любителите на офроуд тръпката със световна премиера. Компанията представи нова версия на „Тенере Уърлд Рейд“ – мотоциклет, създаден за приключения:
„Показваме „Тенере Уърлд Рейд“, това е световна премиера. Предната част е изцяло нова. Резервоарът за гориво е от алуминий, тежи килограм и половина. Но най-важната част е новата инерционна платформа. Освен това има три режима на управление – един за улицата, един за пътя и един за офроуд, в който можете да изключите електронния режим“
— Фабрицио Корси, мениджър „Комуникации“ в „Ямаха Мотор Италия“
„Хонда“, водещ производител от Страната на изгряващото слънце, представи футуристичен прототип, който комбинира висока мощност и съвременни технологии. Това е прототипът на „Хонда“ V3R 900 с електрокомпресор:
„Това е новият електрокомпресор V3R 900. Той е прототип, базиран на концепцията, която показахме миналата година. Както подсказва името, това е V3 двигател с работен обем от 900 кубически сантиметра, но електронно контролираният компресор му придава производителността на 1200-те кубически сантиметра.“
— Джон О’Брайън, мениджър „Мотоциклети“ в „Хонда Мотор Европа“
Нови участници и пазарни стратегии за 2026 г.
EICMA очертава тенденциите не само чрез обновени модели, но и чрез представяне на изцяло нови пазарни участници. Сред акцентите е новият британски приключенски мотоциклет BSA Thunderbolt, чиято пазарна премиера се очаква през средата на 2026 г.
В същото време, други производители фокусират усилията си върху усъвършенстване на доказани модели. Докато „Дукати“ и „Ямаха“ наблягат на технологични подобрения в дизайна и управлението, „Кавазаки“ възприема предпазлива стратегия. Компанията обяви, че за моделната 2026 година спира техническото развитие на своите мотокрос модели KX250 и KX450, като единствените промени ще бъдат в графиките.
Изложението беше и платформа за специализирани компоненти. Bonamici Racing представиха нова линия висококачествени състезателни аксесоари за модели като Ducati Panigale V4/V4S, Kawasaki ZX-6R 2024 и Yamaha YZF R9, които целят подобряване на управлението и представянето на мотоциклетите.
