Един загинал и 17 ранени за денонощие: МВР отчита спад на катастрофите на фона на нови мерки

Един човек загина, а 17 бяха ранени при 17 тежки пътнотранспортни произшествия през изминалото денонощие, съобщиха от МВР. Въпреки ежедневните инциденти, данните за 2025 г. показват общ спад в броя на жертвите, което се свързва с прилагането на нови правителствени мерки, включително контрол на средната скорост.

Един загинал и 17 ранени за денонощие: МВР отчита спад на катастрофите на фона на нови мерки

17 са тежките катастрофи през изминалото денонощие. Снимка: Pixabay

Време за четене: 2 мин. 9 октомври 2025

Един човек е загубил живота си, а 17 са пострадали при тежки пътнотранспортни произшествия в страната през изминалото денонощие. Министерството на вътрешните работи (МВР), цитирано от БТА, съобщи, че за последните 24 часа са регистрирани общо 17 тежки катастрофи с пострадали.

Данните за столицата показват 21 леки катастрофи и само един тежък инцидент. В резултат на тази тежка катастрофа двама души са ранени, като за радост загинали няма.

Общата статистика от началото на месеца остава тревожна. От първи октомври до днес са станали 139 катастрофи, при които девет души са загинали и 177 са ранени. Кумулативните данни за цялата година подчертават сериозността на предизвикателството пред пътната безопасност. От началото на 2025 г. до момента са регистрирани 5268 пътнотранспортни произшествия, при които 335 души са загинали и 6584 са ранени.

Въпреки тези ежедневни трагедии, данните за 2024 г. и 2025 г. показват обща положителна тенденция, свързана с намаляване на тежките инциденти. От началото на годината се отчита спад в броя на тежките катастрофи и ранените спрямо предходни периоди, като е регистриран спад от около 9% спрямо 2023 г. и 24% спрямо 2019 г. Вътрешното министерство прилага нови, засилени мерки за контрол и санкциониране на нарушенията по пътищата, подчертавайки, че борбата с пътнотранспортния травматизъм е основен приоритет.

За справяне с проблема правителството въведе 43 нови мерки за пътна безопасност, които включват по-строги технически прегледи и подобряване на опасни пътни участъци. През септември 2025 г. беше въведена и система за контрол на средната скорост на 22 участъка от националната пътна мрежа. Тази мярка цели пряко намаляване на катастрофите, предизвикани от системно превишаване на скоростта.

Експерти и неправителствени организации обаче посочват, че въпреки отчетения спад, проблемът остава критичен. България продължава да бъде сред страните в ЕС с най-висок брой загинали при пътнотранспортни произшествия, което налага нуждата от по-цялостен подход. Той трябва да включва не само контрол и санкции, но и мащабни усилия в образованието и дългосрочни инфраструктурни подобрения.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *