Драматично оцеляване: Парашутист се спаси след оплитане в опашката на самолет на 4500 метра

Парашутист оцеля след като парашутът му се оплел в опашката на самолет на 4500 метра височина. Ейдриън Фъргюсън използва нож тип кука, за да се освободи и да се приземи благополучно. Инцидентът подчертава значението на аварийните инструменти.

Драматично оцеляване: Парашутист се спаси след оплитане в опашката на самолет на 4500 метра

Снимка: БТА

Време за четене: 2 мин. 12 декември 2025

Австралийски следователи разкриха драматични кадри и подробности за инцидент, при който парашутист оцеля, след като парашутът му се оплел в опашката на самолет. Случаят се развива на 20 септември, когато Ейдриън Фъргюсън остава да виси на 4500 метра височина.

Инцидентът започва на летище в Куинсланд, Австралия. По време на скок във формация от 16 души, Фъргюсън е трябвало да заснеме видео. При напускане на самолета, въжето на резервния му парашут се закача за крилото.

Парашутът се разтваря преждевременно и издърпва парашутиста назад. Краката му се удрят в хоризонталния стабилизатор. Куполът се оплита около опашката на самолета, оставяйки го да виси във въздуха.

Фъргюсън успява да пререже 11 въжета с нож тип кука. Това му позволява да се освободи и да разтвори основния си парашут. Приземява се благополучно, получавайки само леки наранявания на крака.

Пилотът подава сигнал за бедствие заради частично блокираната опашка. Контролът на въздушното движение в Бризбейн обаче преценява, че самолетът може да кацне безопасно. Машината се приземява без инциденти.

Австралийските разследващи подчертават значението на носенето на резачен инструмент.

„Носенето на нож тип кука — макар и да не е регулаторно изискване, може да се окаже животоспасяващо при преждевременно разгръщане на резервния парашут“, пише в заключението им.

Този инцидент е рядък, но подчертава важността на подготовката за аварийни ситуации. Спортни асоциации често призовават за допълнителни обучения. Те настояват и за стандартизиране на носенето на спасителни инструменти. Това би било в контраст с факта, че в някои регулации ножът тип кука не е задължителен. Пилотските гилдии също могат да препоръчат допълнителни проверки преди скокове. Целта е минимизиране на риска за самолета при подобни операции.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *