Доналд Тръмп и Илон Мъск водят глобалните търсения в Google за 2025 г., Григор Димитров е №1 за България
През 2025 г. Доналд Тръмп е най-търсената личност в Google глобално, следван от Илон Мъск. За България Григор Димитров оглавява класацията. Музиката доминира в топ 10, докато спортът заема по-скромно място.
"Гугъл" СНИМКА: Pixabay Доналд Тръмп Снимка: Ройтерс Илон Мъск Снимка: X/@TheRichFromCali Миа Халифа СНИМКА: Инстаграм/miakhalifa
През 2025 г. глобалните търсения в Google разкриват интригуваща комбинация от политика, технологии и развлечения. Доналд Тръмп е най-търсената личност в света със средно 15,96 милиона месечни запитвания. Непосредствено след него е Илон Мъск с 10,97 милиона търсения. За България, Григор Димитров е най-търсеният с 132 000 запитвания.
Данните, предоставени от Playerstime, показват, че на трето място изненадващо се нарежда Миа Халифа, бивша звезда от индустрията за възрастни, с 8,76 милиона търсения месечно. Нейната популярност подчертава разнообразието на интересите.
Музиката доминира, спортът изостава в глобалния топ 10
Музикалната индустрия е силно представена в топ 10 на най-търсените личности. Пет имена от тази сфера присъстват в класацията. Сред тях са поп икони като Тейлър Суифт и Сабрина Карпентър. Покойният рапър XXXTENTACION също е сред тях, както и Антъни „Ромео“ Сантос, вокалист на бившата бачата група Aventura. Всеки от тях генерира между 6 и 8 милиона глобални търсения месечно.
Спортът заема по-скромно място в глобалния топ 10. Футболната легенда Кристиано Роналдо е с 7,76 милиона търсения. 17-годишната сензация Ламин Ямал също присъства с 5,76 милиона. Тази тенденция показва по-голям интерес към музикалните звезди.
Географски дисбаланс и американско доминиране
Шест от десетте най-търсени личности са от САЩ. Това подчертава доминацията на американската култура, политика и технологии. Европа е представена пестеливо от Португалия и Испания. Бианка Ченсори е единственият представител на Океания. Почти всички останали, извън Тръмп и Мъск, черпят влияние от музика, мода или спорт. Това показва, че глобалната видимост е свързана със силата на американските медийни екосистеми.
Допълнителен анализ на Google Trends за последните 24 часа показва, че Доналд Тръмп продължава да е сред най-търсените глобално. Това се дължи на актуални новини за тарифи и търговски сделки. Едно алтернативно проучване от Glimpse за 2025 г. поставя Доналд Тръмп на първо място със 111 милиона търсения. Следват Тейлър Суифт и Дрейк, но без Миа Халифа в топ 10. Тези разлики показват различни методологии на проучване.
Полово разделение и водещи категории
Погледът отвъд глобалните търсения разкрива отчетливо полово разделение. Филмът, телевизията и музиката показват относително равен баланс. Спортът, политиката и бизнесът са доминирани от мъже. Модата и британското кралско семейство са предимно женска територия.
Филмът и телевизията водят със 112,37 милиона месечни търсения. Музиката следва с 93,32 милиона. В тези сфери балансът е почти равен: 44% мъже срещу 56% жени във филма и телевизията и 46% мъже срещу 54% жени в музиката. В някои категории доминирането на един пол се дължи на изключителната популярност на отделни фигури. Такъв е случаят с 27-годишния американски заподозрян в убийство Луиджи Манжоне. Неговото издирване предизвика огромен медиен интерес.
Папа Франциск доминира в категорията „религия“. Модата е водена от Бианка Ченсори. Британското кралско семейство е представено от Кейт Мидълтън. Интересът към нея е постоянен заради здравето ѝ и публичните ѝ изяви.
Националности с най-силен глобален интерес
Глобалните търсения са силно концентрирани в англоезичните държави. Американците доминират с 237,26 милиона месечни търсения. Следват знаменитости от Обединеното кралство с 24,07 милиона. Публични фигури от Канада и Австралия привличат между 13 и 16 милиона търсения месечно. Заедно тези страни формират над 80% от общия обем търсения сред топ 10 националности.
На национално ниво картината е пъстра. В САЩ Доналд Тръмп води с 4,94 милиона месечни търсения. В Канада премиерът Марк Карни е на върха с 627 хиляди търсения. Това показва, че политическото и финансовото лидерство привличат внимание, колкото развлеченията. България е отличен пример за страна, където спортът е най-търсен. Българите търсят най-много Григор Димитров – 132 хиляди пъти. За сравнение, данни за 2024 г. сочат Карлос Насар като най-търсена личност в България. Това показва промени в интересите през годините.
В Испания и Италия тенисът доминира с Карлос Алкарас (1,85 млн.) и Яник Синер (1,83 млн.). В Бразилия и Полша футболът води с Жоао Фонсека (922 хил.) и Роберт Левандовски (373 хил.). Швеция и Ирландия показват силата на културата с певеца Монс Селмерльов и актьора Пол Мескал. В Германия, Румъния, Южна Корея и САЩ политическите лидери оглавяват класациите. Фигури като Фридрих Мерц, президентът Никушор Дан и И Дже-мьонг показват, че политиката измества развлеченията.
Културни екосистеми и новата валута на успеха
Разбивката на топ 100 показва, че филмът и телевизията генерират 36% от всички търсения. Това се дължи на стрийминг платформите. Музиката следва с 28%, движена от лоялни фен общности. Спортът заема 16%, но неговите звезди често постигат най-висок индивидуален интерес. Жените доминират в някои области, но като цяло 56% от топ 100 са мъже.
Имена като Ким Кардашиян (3,63 млн.) остават сред най-търсените. Тя успешно разширява влиянието си от риалити телевизия към бизнес и мода. Кайли Дженър (3,54 млн.) продължава да привлича интерес с милиардерската си марка. Барън Тръмп (2,90 млн.) е пример за медийното любопитство към политически фамилии. В бизнеса Илон Мъск доминира, но интересът към Джеф Безос и Мелания Тръмп показва преплитането на богатство, политика и знаменитост.
През 2025 г. славата е въпрос на видимост. Вниманието се насочва към тези, които създават вирусни моменти. Търсенията, кликванията и стриймовете се превръщат в новата валута на успеха. Те често изпреварват дългогодишна утвърдена слава.
