CUPRA достигна 1 милион произведени автомобила: Formentor е емблемата на рекорда

Испанската марка CUPRA постигна забележителен рекорд, произвеждайки своя 1-милионен автомобил само за седем години. Юбилейният екземпляр е Formentor e-HYBRID, най-продаваният модел на марката, произведен в завода в Марторел.
CUPRA продължава трансформацията си към електрификация с инвестиции от 10 милиарда евро в Испания и планира разширяване на дейността си на нови пазари, включително САЩ.

CUPRA достигна 1 милион произведени автомобила: Formentor е емблемата на рекорда
Време за четене: 3 мин. 17 октомври 2025

Испанската марка CUPRA, част от Volkswagen Group, отбеляза монументален етап, достигайки производството на своя 1-милионен автомобил. Това впечатляващо постижение е реализирано само за седем години, затвърждавайки позицията на CUPRA като една от най-бързо развиващите се автомобилни марки в Европа.

Юбилейният екземпляр е CUPRA Formentor e-HYBRID, който се произвежда в завода в Марторел. Formentor е най-емблематичният и най-продаваният модел на марката, както и първият автомобил, разработен ексклузивно от CUPRA.

„Достигането на 1 милион произведени автомобила CUPRA е демонстрация на смелата визия и неуморната страст, които движат нашата марка. Производството на този знакова кола в Марторел, сърцето на нашата индустриална трансформация, отразява нашия ангажимент към иновациите, електрификацията и бъдещето на мобилността. CUPRA не е просто марка, а движение, и това постижение добавя още една глава към инерцията на растеж на марката по отношение на обем, пазари и портфолио“

— Маркус Хаупт, главен изпълнителен директор на CUPRA и изпълнителен вицепрезидент по производство и логистика

Основана през 2018 г. като първата нова марка в рамките на Volkswagen Group, CUPRA се позиционира между масовия и премиум сегмента. Към постижението допринасят общо седем модела, включително CUPRA Ateca, CUPRA Leon, CUPRA Born (първият изцяло електрически модел), CUPRA Tavascan и CUPRA Terramar.

Поглед към милионния Formentor

Юбилейният автомобил е във вариант e-HYBRID с матово покритие Magnetic Tech. Този модел въплъщава новия дизайнерски език на CUPRA, отличаващ се с предна част с форма на нос на акула и интегрирано осветено лого. Автомобилът е оборудван с ново поколение plug-in хибридно задвижване, което осигурява мощност от 272 к.с. То включва нов двигател 1.5 TSI и по-голяма батерия с нетен капацитет от 19.7 кВтч, доказвайки перфектната комбинация между производителност и електрификация.

Трансформация и инвестиции

CUPRA се превърна в основен двигател за трансформацията на компанията към електрическо бъдеще. Заедно с партньорите си от Volkswagen Group, PowerCo и Future: Fast Forward, марката инвестира 10 милиарда евро в електрификацията на Испания. Значителна част от тази сума, 3 милиарда евро, е насочена към електрифицирането на съоръженията в Марторел.

Линия 1 в Марторел претърпява подготовка за производство на семейството електрически градски автомобили на Volkswagen Group. Очаква се CUPRA Raval и Volkswagen ID. Polo да слязат от тази производствена линия през първата половина на следващата година. Също така, изграждането на завод за сглобяване на батерии на стойност 300 милиона евро е към своя край.

Глобален растеж и признание

CUPRA продължава да разширява международното си присъствие, като през 2025 г. откри CUPRA City Garages във Виена и Манчестър, увеличавайки общия брой на локациите си до 12. Марката проучва и възможности за растеж в Близкия изток.

В допълнение към това, CUPRA има амбициозни планове за разширение извън Европа. Компанията планира разширяване на дейността си в САЩ към края на текущото десетилетие, което е ключов етап в пътя ѝ да се превърне в наистина глобална испанска марка.

За да отбележи постижението, CUPRA ще разиграе един Formentor e-HYBRID сред всички свои служители за тригодишен период на ползване, като жест на признателност към хората, стоящи зад този успех.

„Един милион автомобили CUPRA не е просто число, а резултат от таланта, страстта и всеотдайността на всички хора, които са част от нашата марка. Благодарение на тях, само за седем години се превърнахме в една от най-бързо развиващите се автомобилни марки в Европа. Ето защо искаме това честване да се фокусира върху нашите екипи, като признаем техните усилия и ги поставим в самото сърце на този исторически етап“

— Лаура Карнисеро, изпълнителен вицепрезидент по човешки ресурси и организация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *