BYD Shark 6: Хибридният пикап, който цели да разтърси европейския пазар
Хибридният пикап BYD Shark 6 се готви да навлезе на европейския пазар, за да се конкурира с Ford Ranger и Toyota Hilux. Той предлага впечатляваща мощност от 435 к.с. и електрически пробег до 100 км, което го прави атрактивна алтернатива. Очаква се BYD Shark 6 да бъде по-евтин от своите ключови конкуренти.

BYD Shark 6 пристига в Европа. Снимка: BYD
Хибридният пикап BYD Shark 6 скоро ще пристигне на европейска земя с намерението да се превърне в сериозен конкурент на утвърдени модели като Ford Ranger и Toyota Hilux. Китайският производител представи своя най-масов plug-in хибриден модел във версия пикап миналата година в Мексико, като до момента не се продава на вътрешния китайски пазар, но е достъпен в Австралия, Бразилия и Южна Африка. Очаква се BYD Shark 6 да предложи по-достъпна цена от ключовия си конкурент, наскоро пуснатия на пазара Ford Ranger PHEV, правейки го атрактивна опция за европейските потребители.
BYD Shark 6 се предлага само като пикап с двойна кабина и plug-in хибридно задвижване, което марката нарича DMO (Dual Mode Off-Road). С дължина от 5457 мм и широчина от 1971 мм, той е малко по-голям от най-новия Ford Ranger. Въпреки това, Ranger PHEV обикновено предлага по-голям полезен товар и капацитет за теглене. Докато Ford може да тегли до 3500 кг, Shark е ограничен до 2500 кг. Също така, товарното отделение на Ford може да побере до 1000 кг товар, в сравнение със 790 кг на BYD.
Въпреки тези разлики в товарния капацитет, BYD Shark 6 впечатлява със своите динамични характеристики и електрически възможности. Plug-in хибридната система, състояща се от 1.5-литров турбо бензинов двигател и два електромотора, осигурява обща мощност от 321 kW (429-436 к.с.) и 650 Nm въртящ момент. Това му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч само за 5.7 секунди, което е изключително постижение за пикап. За сравнение, Ranger PHEV осигурява 275 к.с.
Благодарение на голямата си BYD Blade LFP батерия с капацитет 29.58-30 кВтч, Shark 6 предлага впечатляващ изцяло електрически пробег до 100 км. Това значително превъзхожда електрическия пробег на Ranger PHEV, който е само 43 км. Тази характеристика прави Shark 6 изключително привлекателен за ежедневно градско шофиране с нулеви емисии.
Шасито на Shark 6 е проектирано с интегрирана батерия в рамката и използва независимо двойно-носачно окачване отпред и отзад, което е рядкост в този сегмент пикапи и обещава по-добър комфорт и управление. Автомобилът разполага и със система 4×4 с едностепенна автоматична скоростна кутия.
Ценовото позициониране е ключов фактор – в Австралия BYD Shark 6 се предлага на цена от около 57 900 AUD преди пътни такси, което го прави по-достъпен от Ford Ranger и Toyota Hilux, предлагайки същевременно по-висока мощност. Интериорът на Shark 6 обещава премиум комфорт и разширени системи за безопасност, включително детекция за присъствие на деца, подчертавайки ангажимента на BYD към иновациите и модерните технологии.