Борис Бонев критикува ремонта на бул. „Рожен“, иска санкции от кмета Терзиев

Борис Бонев от „Спаси София“ критикува ремонта на бул. „Рожен“ и настоява за санкции заради закъснения и дефекти. Проектът е за над 50 млн. лв. и е трябвало да приключи преди година. Кметът Васил Терзиев отчете готовност на новия участък, въпреки продължаващите довършителни дейности и промени в движението.

Борис Бонев критикува ремонта на бул. „Рожен“, иска санкции от кмета Терзиев

Борис Бонев Кадър: bTV

Време за четене: 2 мин. 20 декември 2025

Председателят на групата на „Спаси София“ в Столичния общински съвет (СОС) Борис Бонев изрази недоволство от ремонта на бул. „Рожен“. Той призова кмета Васил Терзиев да наложи всички предвидени санкции. Исканията са свързани със закъснения и дефекти по проекта.

Проектът за бул. „Рожен“ е на стойност над 50 милиона лева с ДДС. Започнал е през ноември 2023 г. Бонев посочва, че обектът е трябвало да бъде завършен преди година. Вместо това се наблюдават „хлабави бордюри, мърляво наредени тротоари и велоалея отникъде доникъде“.

Очакваме от кмета на София да наложи всички санкции за закъснението и дефектите по изграждането на бул. „Рожен“.

Според Борис Бонев договорът предвижда сериозни неустойки. За забавяне над година те могат да достигнат до 12 милиона лева. Допълнителни 2 милиона лева са възможни при некачествено изпълнение.

Началото на изграждането на бул. „Рожен“ бе поставено от предишния кмет Йорданка Фандъкова на 3 ноември 2023 г. Тогава бе обявен срок от една година за изпълнение на трасето. Последните промени в движението заради ремонта продължиха до 3 декември 2025 г.

Въпреки критиките, кметът Васил Терзиев обяви в социалните мрежи, че новият участък е готов. Той посочи, че пътуването от надлеза в „Надежда“ до Северна скоростстна тангента ще отнема 5 минути. Преди това времето е било 26 минути. Напредъкът по полагането на асфалт и тестването на трамвайните трасета показва, че основната част е завършена. Новият участък е над 2 километра и подобрява свързаността на северните райони.

Репортажи от декември 2025 г. показват напредък в изграждането. Последните над 700 метра от трасето включват комуникации. Все още липсва информация за нов срок на завършване. Видеоматериали документират състоянието на реконструкцията до Северната скоростна тангента.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *