БАКР повиши дългосрочния и краткосрочния рейтинг на Пощенска банка със стабилна перспектива

Българската агенция за кредитен рейтинг (БАКР) повиши дългосрочния рейтинг на Пощенска банка от BBB на BBB+ и краткосрочния ѝ рейтинг от A-3 на A-2, запазвайки перспективата стабилна. Подобрената оценка, която следва скорошното повишение от Moody’s, се основава на силните оперативни резултати и устойчивата лидерска позиция на банката в сектора. Институцията е многократно отличавана за своите иновации и е обявена за „Топ работодател“ за трета поредна година.

БАКР повиши дългосрочния и краткосрочния рейтинг на Пощенска банка със стабилна перспектива

Снимка: Пощенска банка

Време за четене: 3 мин. 10 октомври 2025

Българската агенция за кредитен рейтинг (БАКР) обяви повишение на дългосрочния и краткосрочния рейтинг на Пощенска банка. В становище от 09.10.2025 г. агенцията повишава дългосрочния рейтинг на финансовата сила на банката от BBB на BBB+. Краткосрочният рейтинг също е подобрен – от A-3 на A-2. Перспективата за двата рейтинга остава стабилна.

БАКР потвърждава и дългосрочния рейтинг на институцията по национална скала AA- (BG), както и краткосрочния рейтинг по национална скала A-1+ (BG), запазвайки стабилната перспектива.

Това подобрение в оценката от БАКР следва скорошното признание от международната рейтингова агенция Moody’s. През юли, за трети път в рамките на една година, Moody’s повиши дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка от Baa1 до A3. Успоредно с това беше повишен и дългосрочният рейтинг на емитента от Baa3 до Baa2.

Според БАКР, високата оценка се основава на няколко ключови фактора. Тя отразява силните оперативни резултати на институцията. Агенцията подчертава и устойчивата лидерска позиция на банката в банковия сектор. Тези изводи са аргументирани с редица качествени и количествено измерими критерии.

От агенцията допълват, че запазването на процесите на устойчиво подобряване в качеството на портфейла може да окаже допълнително положително влияние върху рейтинга. Положителен ефект би имало и задържането или повишаването на генерираната печалба и показателите за доходност. Това трябва да върви успоредно със запазването на добрите нива на капиталова адекватност и ликвидност.

„Повишението на дългосрочния и краткосрочния ни рейтинг от Българската агенция за кредитен рейтинг е важно потвърждение за стабилността и последователността в развитието на банката. То отразява устойчивите финансови резултати, високото ниво на доверие, което клиентите и партньорите ни гласуват, както и ангажимента ни към прилагане на високи етични и професионални стандарти. Фокусът ни продължава да бъде насочен към стратегическото и дългосрочно развитие на банката, внедряването на иновации в предлаганите решения и устойчивата подкрепа на икономиката, за да продължим да допринасяме за стабилността и растежа на финансовия сектор в България“

— коментират от Пощенска банка

Пощенска банка е част от международната група Юробанк и има над 34 години успешно присъствие на българския пазар. Тя стриктно следва своята стратегическа рамка за развитие на екосистема от дигитални и традиционни канали за банкиране.

Институцията е една от най-награждаваните компании. През 2025 г. тя получи отличието „Топ работодател“ за трета поредна година от международния независим Top Employers Institute. Освен това, тя е обявена за най-добрата банка попечител в България от Global Custodian за тринадесета поредна година.

Визионерската стратегия за въвеждане на иновативни дигитални решения осигурява на банката още едно престижно отличие. Пощенска банка спечели наградата за „Най-добра банка в банкирането на дребно в България“ (Best Retail Banks, Bulgaria) от World Finance Banking Awards за седма поредна година.

БАКР е третата пълноправна рейтингова агенция в ЕС. Тя е регистрирана съгласно Регламент № 1060/2009 на Европейския парламент и на Съвета. Присъдените от нея кредитни рейтинги важат в целия ЕС без териториални ограничения.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *