Авария на ЧЕЗ остави на тъмно тунел „Големо Бучино“ на АМ „Струма“: Шофьори да се движат с повишено внимание

Тунел „Големо Бучино“ на АМ „Струма“ остана без осветление и в двете тръби поради авария в електрозахранването на ЧЕЗ. От АПИ призоваха водачите в интензивния участък София – Перник да се движат с повишено внимание. Екипи работят за отстраняване на проблема, който повдига въпроси за надеждността на електрозахранването на критичната пътна инфраструктура.

Авария на ЧЕЗ остави на тъмно тунел „Големо Бучино“ на АМ „Струма“: Шофьори да се движат с повишено внимание

Снимка: БТА

Време за четене: 2 мин. 11 ноември 2025

Авария в електроразпределителната мрежа, управлявана от ЧЕЗ, предизвика пълна липса на осветление в тунел „Големо Бучино“ на автомагистрала „Струма“. Инцидентът засяга и двете тръби на тунела, разположен в ключовия участък София – Перник, което създава сериозни рискове за пътната безопасност.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) незабавно апелираха към всички водачи да проявят повишено внимание и да намалят скоростта при преминаване през тунела. Липсата на видимост в затворено пространство, особено в интензивно натоварен участък, изисква изключителна предпазливост.

Според допълнителна информация, движението по АМ „Струма“ между София и Перник е традиционно изключително интензивно, особено в сутрешните и вечерните часове. Този фактор превръща инцидента в критичен проблем, тъй като рязката промяна на светлината и тъмнината при влизане и излизане от тунела е силно дезориентираща за шофьорите.

Въпреки че екипи на ЧЕЗ работят незабавно на място за отстраняване на аварията и възстановяване на електрозахранването, все още няма официална информация за това колко време ще отнеме възстановяването на пълното осветление.

Ситуацията в „Големо Бучино“ повдига въпроса за надеждността на електрозахранването на критичната пътна инфраструктура. През септември 2024 г. в тунела беше извършен мащабен ремонт и подмяна на осветителните тела, което показва, че проблемът не е в остаряла инфраструктура, а в прекъсване на външното захранване.

Това не е първият подобен инцидент в страната през последните месеци. Повторяемостта на тези събития предизвиква сериозни притеснения. Само преди месец, на 4 октомври тази година, авария на далекопровод остави без осветление тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ на АМ „Хемус“, което подчертава системния характер на проблема.

Макар че от опозиционни политици липсват публични изявления по темата, в социалните мрежи гражданското недоволство расте. Гражданите призовават за по-строг и постоянен контрол върху алтернативното електрозахранване на ключови инфраструктурни обекти, за да се гарантира непрекъснатата им и безопасна работа.

Докато ситуацията не бъде разрешена, АПИ напомня, че шофьорите трябва да поддържат по-голяма дистанция и да бъдат готови за рязко влошаване на видимостта в тунела.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *