Американец плати 11 000 долара за ремонт на електромобил след разлята вода

Американец плати над 11 000 долара за ремонт на своя Hyundai Ioniq 5, след като разля бутилка вода в колата. Водата повреди окабеляването, а Hyundai и застрахователят отказаха да покрият разходите. Случаят подчертава уязвимостта на електромобилите към влага.

Американец плати 11 000 долара за ремонт на електромобил след разлята вода

Електрическият Hyundai Ioniq 5. Снимка: Hyundai

Време за четене: 2 мин. 4 декември 2025

Американец бе принуден да заплати над 11 хиляди долара за ремонт на своя електрически автомобил. Причината е неволно разлята бутилка вода в купето. Инцидентът повдига въпроси за уязвимостта на съвременните електромобили.

Собственикът Майк Маккормик преживява инцидента със своя Hyundai Ioniq 5 в САЩ. По време на внезапно спиране на магистрала, бутилка вода пада и се разлива. Водата се просмуква под седалките на автомобила.

Разлятата течност достига до окабеляването, нанасяйки сериозни повреди. Веднага след случката, таблото на колата светва с предупредителни индикации. Мигачите спират да функционират, което сигнализира за проблем.

Автомобилът е закаран в сервиз, където е установена нужда от смяна на цялото окабеляване. Сметката за ремонта възлиза на внушителните 11 882,08 долара. Най-неприятното е, че Майк Маккормик трябва да поеме разходите изцяло сам.

Hyundai отказва да покрие ремонта по гаранция. Производителят твърди, че повредата е причинена от „външен фактор“. Застрахователната компания също отхвърля иска. Те определят повредата като резултат от прогресивна корозия на окабеляването, а не от еднократното събитие с разлятата вода.

Този случай не е изолиран. Регистрирани са и други подобни инциденти с Hyundai Ioniq 5. Собственици са съобщавали за повреди на окабеляването и петцифрени сметки за ремонт. Експерти предупреждават, че електромобилите са особено уязвими към влага в салона. Дизайнът на окабеляването под седалките в Ioniq 5 е технически уязвимо място.

Производителите на електромобили често изискват специализирани инструменти за обслужване. Това допълнително оскъпява ремонтите. Случаят с Маккормик ясно показва колко крехка може да бъде електронната система. Дори минимални количества вода могат да причинят скъпи повреди.

Hyundai и застрахователните компании се аргументират с външни фактори и корозия. Някои собственици и експерти критикуват дизайна на окабеляването. Те предупреждават за потенциални скрити разходи при подобни инциденти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *